Flicka

En flicka ser sig själv i spegeln. Hon är snart vuxen hon. Snart. Måste bara fylla ut kroppen helt.
Lyssnar på en trasig Håkan-låt, instängd i sin fängelsecell. Ser sin spegelbild, 'vem liknar jag?'. Vrider upp volymen, hon målar läpparna, färfärligt när det blir fel, och torkar mascaran från  våta tårar.
Rättar till sin nyklippta frisyr och lägger baskern på sne. 'Jag ska rymma till Paris... måste... bara... fylla ut mig själv.... hitta mig själv. Jag ska bara bli lycklig först.'
Kickar ut ur sitt fängelse, vill inte möta någon. Slänger på sig skorna, väskan på armen,  redo för en ny dag. Längtar ut, vill vandra längst de ännu mörka gatorna, ljusen som leder till tunnelbanan. Tänker en sista gång, rött.

En God Jul kära vänner. Även jag känner mig positiv idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0