Le Tour Du Eiffel, La Tour Eiffel, The j*vla eiffeltouret?

Min helg tillbringades i romantikens huvudstad.



Fredag förmiddag, i en taxi påväg ut till Arlanda. Taxameterna har tillslut slagits på och regnet försvinner utan spår. Med träningsverk i varenda muskel jag kan namnet på efter två timmar spenderade på gymmet är vi äntligen påväg. En planerad spontanresa skulle man kunna kalla det.

Att några timmar senare slå sig ned på pendeltåget - färdas genom Paris med dragspel i öronen och franska män som biter varandra i jackan. Att äta crepes i Saint Michelle.
Ja det här inlägget blir ganska meningslöst i den meningen att berätta vad vi spenderade vår tid med.

Timmar av funderingar, tystnad och prat, Notre Dame och en engångskamera som redan nu är framkallad och foton som förgyller såväl kylskåp som minnen.


Det här var även helgen då jag förstod helheten av att skaffa sig ett mål i livet, och en bit på vägen har jag kommit. Frankrike 2011 känns inte allt för långt borta.
Dessutom har jag fått höra att min blogg är trist och att det är för mycket text, för lite bilder och en tråkig designa. Vad kan man göra åt saken? Jo - kanske försöka piffa till den. Jag har en idé, men ingen som kan hjälpa mig genomföra den. Om någon är skillad på dessa moment är jag öppen för en disskusion.
Och välkommen hem till mig själv! Nu ska jag blogga igen ...

Kommentarer
Postat av: m

jag tycker om din blogg. det är en tänkarblogg, en sådan som man endast besöker vid vissa tillfällen, då man är i en viss sinnesstämning. den är fin.

2009-12-18 @ 00:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0