Utopia?



Jag har hittat något som gör mig lycklig. Varje gång jag passerar ler jag brett och en härlig värme sprider sig genom kroppen.

Varför har någon valt att skriva 'Utopia?' på denna skylt?
Är valet av ord och plats något som är helt random utplacerat - eller är det ett geni som skrivit detta?
Kanske ska man inta lägga så stor vikt till detta ord - men jag blir så fascinerad av hela påfundet. Platsen där samhället ska finnas, ligger tydligen bortom Mörby Centrum. Och vad finns bortom Mörby Centrum? Jo, typ sollentuna.
Menar människan att drömsamhället skulle vara det samhället där en tunnalbana icke existerar, och kanske därför är utpoin utskriven på en perrong som idag inte är möjlig att åka till.
Det är svårt att försöka skriva en text om utopia och jag tappar mina ord, men ni förstår nog själva, antingen är det något man stannar upp och tänker över, eller så passerar man bara obemärkt förbi. Är det här samhället vi vill leva i? Är Sverige vår utopi?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh vad fint.

2009-12-12 @ 18:34:16
URL: http://svenskaensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0