Vi ber en bön för stackars Katrin

Ibland får man snilleblixtar om något man verkligen måste berätta för omvärlden, och tyvärr har jag inte fått en sådan just nu. Rätt ofta när man är ute får man också en idé om att det här ska jag skriva senare i min blogg - men jag kan inte komma på en enda sån idé nu. Därför blir det här inlägget ganska tomt och handlar mest om utfyllnad av bloggen. 
Frågan är varför gör jag det? Lika gärna som att sitta här och skriver strunt skulle jag kunna fylla min hjärna med rationell information om Tycho Brahe eller läsa ut 'A christmas carol', men jag sätter mig framför datorn med lite ny frän musik i lurarna och kopplar upp mig.
Det mediokåta jaget har börjat ta över och i kampen om läsare uppdaterar man oftare och oftare även fast man inte har något att säga - bara för att man vet att läsarna då återvänder i hopp om att få läsa något intressant.
En smart idé om man sitter i denna krissituation skulle vara att börja kasta skit. Exempel som Sveriges "bloggarelite" tagit till sig. Kanske skulle man testa? Men vad skulle det löna sig till, de flesta av mina kompisar bloggar inte ens så de skulle inte kunna försvara sig med menlös skit eller kasta genial idito tillbaka på mig. Förvisso har vi Sofia - men varför? Hon är en bra människa, och de tyckte nog de flesta bloggare också om varandra ... innan de började blogga. Nu kastar de skit, och enligt en 'vetenskaplig' studie, så leder alla bråk på Svensk internetmark till en enda person... Katrin Zytomierska.
Hon måste ha väldigt lite att skriva om - eller bara extremt få tankar. Stackars, stackars henne :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0