NEJ

Jag har tröttnat totalt på livet. Mina lärare bara öser på mig läxor och det känns som det är som straff för att jag åker till Ryssland en vecka. Höstlovet som kommer är plugg för mig och aldrig har det varit värre i mina 16 år.
På något sätt försökte jag se det positivt men det gick inte och jag la ner den idén. Numera vet jag inte vad jag skriver.
Jag känner för att identifiera mig med Nietzche och kalla mig för Nihilist för idag tappade jag tron på allt vad mänsklighet och moral är. Fast det gjorde jag iförsig för mycket länge sen. Tanken kom smygande och uppenbarade sig sedan som den enda lysande glödlampan i mitten av ett stort mörkt rum.
Jag behöver inte vara trevlig mot allt och alla, för alla kommer ändå inte tycka om mig. Numera skrattar jag åt många fler än tidigare och jag tycker så synd om dem för att de är så sorgligt patetiska. Jag är säkerligen lika patetisk som handlar som jag gör. Men det står jag för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0