Vad jag kan lova mig själv

Nyårslöfte? Nej tack. Jag klarar inte av sånt. Jag kan inte ens lova mig att gå till gymmet imorgon.
Så var det iallafall tidigare - för numera vet jag inte vad jag kan och inte kan. Ibland har jag till och med någorlunda diciplin på mig själv. Jag gör saker jag lovat att göra. Saker jag skrivit på en lista. För listor... är det bästa som finns. Och om man skriver något man lovar på en lista - så kanske det är lite större chans att man håller det. Så att man snabbt som tusan får stryka listan och skriva en ny. En spännande, som handlar om dagens goda gärningar.
Igår fann jag en lista. En lista som någon för mig okänd människa lagt ut på nätet. Listan inehöll de 100 bästa filmerna under 00-talet. Jag hade sett ett flertal av dem, men, nu bestämde jag mig. För att göra en ny lista. En lista med en enda punkt. Mina nyårslöften. Jag lovar mig själv. Dyrt och heligt. Jag ska. jag lovar. och svär. Jag ska se alla filmer på den listan under 2010.
Nu var det sagt och ingen återvändo är möjlig. Jag ska se de 100 bästa filmerna från 00-talet och det är mitt nyårslöfte. Gott nytt år. Det är värt att fira. Jag växer upp. Tro det eller ej - men jag blir äldre och äldre för varje dag, och listorna över vad jag lärt mig och erfarenheter växer sig bara längre och längre för varje sandkorn som rinner genom timglaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0