Ge mig ett piller mot den där björken som försöker äta upp mina ögon

Mer än en vecka har gått sedan jag senast uppdaterade. Anledningen är alla oväsentliga tankar jag brottas med för tillfället.
Idag har min kropp bestämt sig för att gå ner i förkylningsträsket vilket har lett till en barrikad av kuddar i min säng, jag har inrett mitt egen konungadöme för dagen. Härligt kan tyckas låta, men det är ganska ensamt, och otroligt varmt - svetten lackar och ändå vågar jag inte öppna fönstret för att andas i mig ännu mer pollenluft.
Min mamma föreslog någonstans i mitt undermedvetna för några timmar sedan att jag kunde dammsuga, hon syftar nog på mitt rum. Jag har skaffat mig dussins av husdjur som flyttat in under sängen - denna ganska skabbiga art kallas för dammråttor och bosätter sig oftast på de absolut jobbigaste ställen i huset. Man kan inte heller ha dem i bur för de lyckas alltid hitta nya sätt att fly på. Jag säger inte att jag har haft dammråttor i en bur, det är bara vilda spekulationer.
Kanske borde göra som mamma bad mig - eller så tar jag bara min kopp med te, utblandad med en halvliter honung och sätter mig ovanpå sängen, konverserar lite med mina husdjur och slutligen sätter på någon random film  att somna in till. Vad låter det som? En riktig måndagsfest va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0