Douze points por Karl

Våren kom hit idag - igen. Igår la snön sardin över stockholms gator, idag är den försvunnen och tur är väl det. Risken på ett stort utbrott hängde lika tung som de tyngsta regnmolnen en svensk sommardag, men nu slipper vi som det tur är. Jag har fått en "ny" dator vilken jag är otroligt lycklig för och denna eftermiddag har jag bosatt mig ute på balkongen i en gammal stickad kofta, mjukisbyxor, och ett par stickade sockor. Ja, det är verkligen jag, Karl Lindberg som skriver detta - tro det eller ej!
Med ett glas saft i min ena hand och den andra på de lätt nötta tangenterna surfar jag fram genom internets oupptäcka värld tillsammans med skype, ett aldrig tidigare påprovat fenomen för min del. Det fungerar fint som solen, som ser ut att vara i god form idag. Kanske borde jag öppna upp några worddokument och studera lite psykologi, kemi eller varför inte skriva ett hyllningstal på svenska? Men nej tack, jag skjuter fram det till den dagen det regnar.
Och nu ska jag samla ännu mer vuxenpoäng än jag redan gjort idag - har faktiskt städat badrummet, bytt lakan i min säng och dammsugit lite - och nu är det dags att gå till mannen på andra sidan gata, kirra lite mjölk och göra i ordning en kaffe latte, för att sedan åter igen bosätta mig på en av de oslipade sommarmöblerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0