Ibland flyter allt på som smält smör

Sparar alla mina tankar i en liten burk till dig
och springer ut på gatan
dansar till musiken
försöker röra mig i takt
och skriken kommer bakom mig
ljuder ifrån alla hörn
på snöblåsta rökmoln
snurrar allt till ett ögonblick
trillar sedan enkelt ner
och musiken tystnar en sekund

sen lossnar allt på nytt
livet börjar åter gunga
ångor viskar: kom med mig
och som i vals
följer jag dig
vill röra allt omkring
försöker minnas
när du vaknade bredvid
det var ett tag sen
men jag drömde om dig en gång

Du dansade framför min polaroid
jag sparade fotot i min burk
för du har slutat med det
och jag kan inte se dig mer
det kanske var molnen som lätta
för nu ser jag faktiskt klart
och om livet ska beskrivas med ett ord
är det inte lika underbart
som när vi la oss ner på gatan en gång
snurra så vi trilla och vi ramlade på varann

dina fingrar mot mina
vi ritar huden fulla av vita streck
och vi kan stå stilla bara vi
under mitt röda paraply
springa genom ett våldsamt regn
ge mig en lätt puss på kinden?
och vi dansar så himla bra
för jag vaknar aldrig upp
jag tror jag kan se allt
men mina tårar smakar bara salt
och ögonen är för röda för lycka

jag hugger mina tänder i sand
och skakar mina ben
så våldsamt mycket försökte jag skriva
dessa tre ord
kasta stenar på mig själv
den där smärtan sitter kvar
som glasbitar under min fot
så när jag drömde den där drömmen
som jag hade som litet barn
förstod jag att alla ljuden tystnat
och jag darrar av samvetskval

du skrev våra namn på en bänk
röda, gula, blå converse
prövade våra munnar mot varann
och sen tog du min hand
sa: doften av dig får mig yr
och jag ville falla djupt genom ett hål
på din kind satt en lös ögonfrans
blåste mjukt och försiktigt
den försvann i ingenstans
jag önskar vi var där

Kommentarer
Postat av: nora

totally. love. it!

2010-02-10 @ 21:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0