"Kan du möta mig på bänken där vi delade första folkölen?"



Dagen har gått besynnerligt långsamt frammåt. Som en katt som skadat bakbenen har jag liksom släpat mig hit och dit utan vidare mål med mina handlingar. Oturligt nog var min filosofilärares pendeltåg i tid, jag kom sent och fick tillbaka min uppsats. Det fattades två siffror men på det hela taget fungerade allting bra, även om jag inte förstod ett endaste av mina tidigare tankar. De gjorde ju den som bedömde mig.
Mot slutet av dagen hamnade klass sp2a på Naturhistoriska riksmusét och sedan försvann de lika fort som sommarn. Jag låste in mig på en toalett i väntan på cosmonova och roade min ensamma tid åt fotograferin, ja ni ser själva. Cosmonova i 3d var häftigt och stolarna var sköna. Bara luta axeln lite mot stödet, oj vad hände, är filmen slut? Min plånbok hamnade på villovägar och en snäll tant räddade mitt liv, snön tryckte ner mig i sanden och jag ramlade gatan fram till destination södra latin. Öppet hus. Ett ryskaklassrum fyllt av ränder och jag klarar mig rätt bra på att prata ryska med ex-lärare från Moskva. Jag önskar bara att jag kunde få viska lite i ditt öra ibland, några fina ord - precis som vi brukade. Det var ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0