Vilken tur

Ja ni, nu har jag nog skrämt iväg de flesta från min blogg hoppas jag. Jag vet inte varför jag skrev att jag skulle lägga ner den, givetvis är tanken inte sådan, men då ett par oanständiga personer läste den kände jag att det här inte längre var rätt forum att ge uttryck för mina känlsor och tankar. Hoppas att läsarantalet ska hålla sig på cirkus noll nu, men överstiger de - tja grattis, då har ni väl kollat in den i rättan tid.
Har skrämts lite under veckan, med tanke på att tiden som tidigare flytit på som smält snö har stannat upp i vinterkalla Sverige och likt vägarna som fryser till is, har även dagarna gjort detsamma. Fastnat i en sandig hög av slask och is.
Våren kommer aldrig komma, och med det inga blommor eller röda små tankar. Nejni, Sverige,sverige, inlandsis. Ja det är väl dags för den nya eran, det nya decenniet att ta sin plats i tiden. Och det är med en stor markeringspenna i rosa kulör som vi kryssar in vintern1noll. Så som Mr. Berg så vackert uttryckte borde allting handlat om den här "jävla vintern". Jo, det har hänt en del och inledningsvis, såhär tre månader in på vad som ska bli mina första år i "vuxen ålder" kan jag inte annat än se pilen peka käpprätt åt skogen. Någon satte spinn på chokladhjulet och det flög iväg som ett tefat. Ingen vinstlott dragen här nej. Det finns dock dom där spåren av små frön, dom ligger gömda under snön. Men som T.s Eliot uttryckte det - "April is the cruellest month", och jag väntar med spänning på att den ska gå över. När alla står nakna och stirrar ut varandras svampvita hudar, knottror av av förväntan, utslag av längtan, en typ av allergi som vi aldrig riktigt växer ifrån. Jag är full av sår och jag önskar bara maj kunde lösa alla problem.

 

It’s a cricket in my head

Who slowly eats my brain

And my thoughts are broken into pieces

Of its wings

Flying away and,

Clutches my mind and catches my ears

Turning my eyes, upside down

Hit my head

Break it against a wall

I’m not allowed to do it,

Anymore,

It’s already done

And the click-clack sound stopped

A minute ago, Echoes

In a empty skull where,

A Lonely cricket drowned in tears

So easy to kill (crush it)

 

försöker öva mina kunskaper i det uttryckligen värdelösa språket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0