Privjet Rassija!

Hejohå! Jag bosatte mig i Norge i 12 dagar men är åter på svensk mark, tyvärr. Tillbaka till stockholmsdialekt, smaklöst kranvatten och föresningar i kollektivtrafiken - jippi!
Just denna kväll förgylls av mina framtidsplaner, Ryssland! Fast att ha drömmar är faktiskt inte alltid så himla skoj. För tillfället fyller jag i ett papper på ryska där dom vill ha namn, födelsedatum, vad jag ska göra i ryssland, vilka jag ska träffa, de vill veta var jag har jobbat och vad jag har för passnummer och försäkring - gud, tänk om man visste det själv? Det börjar bli brått med det där och jag måste även bifoga mitt pass, ett extra passfoto där jag visar höger öra, ett sjukintyg påskrivet av läkare där allergier och vaccineringar och alla möjliga sjukdomar ska radas upp, jag ska ha med mig ett intyg från min hemförsäkring att jag faktiskt är försäkrad plus den här knasiga visumansökan! Bara för att få entra ett land i några veckor. Vilken tur att jag inte måste sitta med sånt här så fort jag ska utomlands - men, jag måste säga att i all denna irritation så finns det faktiskt en viss spänning med det hela, det är ju trots allt Ryssland jag ska besöka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0