Super Mario

Några dagar ledigt och plötsligt en morgon satt jag och Sofia påväg till ett regnigt Göteborg. Traska kring i spårvagnslinjer, följd av blöta regnmoln som jagar en in på okänd musikarmark. Vi jamma en strof och knallade vidare längst magasingatan ner mot kanalen, och bron där alla som åker Paddan förtvivlat slänger sig på marken för att inte slå sönder skallen.
Vi delade ett rum på ett vandrarhem och framåt eftermiddagen lockade det i ett snurrigt vårregn och spårvagnen till Kviberg ledde oss till ett vattentäckt landskap. Hoppa i vattenpölar, eller undkomma ett sjöslag och klättra på murar, stanna, strike a pose och sedan kämpa vidare för att slippa en ny drunkningsolycka. Fulla tonåringar som går i trans, dela badrum och sedan True Blood mitt i natten, komma till sans, men Göteborg håller en vaken om nätterna - sömnlöst äventyr på öppen gata, kanske har jag varit här förut, som tur var hittade vi åtminstone tillbaka. Burger King nästan hela dan, och gå på promenad i stan, sitta på en bänk i en väldig park, klappa säl och häst - är detta WAY OUT WEST?!
Påväg hem igen, åka tåg och sova gott, Sofia borde dock en åksjuketablett ha fått. Nåväl, nu är vi hemma i kära 08:a-land, och snart ska jag till Kristiansand!
I helgen blev det häng i park,
dricka folköl på tantomark,
Tyresö ett faktum är,
ingen törs väl vara där?
med bussen flydde jag hem till mig,
festen va slut, och dan efter mådde jag faktiskt -
okej.
Nu är det måndag, jag suger på att skriva rim och på torsdag åker jag till Norge! Förövrigt så har jag gjort kepsen själv. Ha en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0