Diesel

Jag har köpt en skjorta. En skjorta som jag skulle kunna bo i. Den är rutig och lite förstor. Jag har vikt upp ärmarna så det liknar lite en målarskjorta från en sliten 60-tals rulle á la vilda western.
De bruna nyanserna gör mig lugn och jag känner mig lagom frän i min skjorta, som att jag är den coolaste i världen - men ingen kan se det, för alla som ser mig i den kommer bara tänka att jag har på mig en gammal skjorta jag hittat på en soptipp. 
 I den här skjortan kan jag vara vem jag vill - för den är inte riktigt jag, och kläder som inte är jag ger en bra start till ett nytt kapitel. Kanske inte som ett kapitel i en bok, men typ som ett radbyte bara, för att liksom kunna se allt ur en annan vinkel. Det kanske är jag egentligen, bara att jag inte förens nu tagit på mig min nya fina skjorta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0