Россия!

Som manga vet befinner jag mig nu i det stora landet pa andra sidan ostersjon och eftersom jag blir bombad med sms och mail sa tankte jag att jag har kan skriva vad jag har gjort dessa tva dagar sa att ni har nagon koll och jag inte behover forklara for alla.

Sa vi borjar fran borjan, alltsa, resa till Estland! Ett harligt mote med mangder av glada ester och ryssar pa baten. Dock var det ngn galen rysk kvinna som ville sla Ludvig sonder och samman for att han sa att Ryssland var daligt ...
Vi for till Tartu med buss, lunchade lite och drog sedan till den Ryska gransen. (Dagens intryck: Ryska gransvakter)

Ryssland ar helt fantastiskt och allt som jag nagonsinn dromt om. Det ar farligt och spannande och vackert och sa slitet. Vladimir bor i en fin lagenhet i ett trasigt hus och han har tre dorrar in till lagenheten for att ingen ska bryta sig in. Igar nar vi skulle ga till en pub for att mota de andra var vi pavag att bli dodade pavagen. En full tonaring var pavag att kora over oss men Vladimir han uppfatta detta och tog tag i mig och slangde oss pa grasmattan. Spannande!

Idag har vi varit i Izborsk och jag har borjat min utfragning om det ryska spraket. Jag gor redan framsteg kanns det som och for det mesta pratar Vladimir ryska med mig. Jag forsoker prata sa mkt ryska jag kan med alla och jag forsoker forsta vilket gar battre och battre. Om jag fortsatter i samma takt kanske jag kan prata lite ryska pa lordag nar det ar dags att lamna landet. Suck, jag bavar redan infor avresan och planerar min flykt till Moskva.
Som sagt, Ryssland ar ett underbart land, och oavsett vilka fordomar man har sa borde man aka hit. Alla fordomar stammer. ALLA! (nastan) Men det ar fortfarande ett underbart land, i all sin charm.

All fran mig.
Uvidimsja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0