наследственный

Ja ni, har ovan ser ni dagens ryska ord! Jag kan verkligen inte forsta varfor ryskan ska ha sa forbannat langa ord. Det gar allt sa mycket svarare och hela tiden maste man stapla sig fram pa orden som man langsamt kanner sig fram genom morkret nar man ska pa toaletten mitt i natten.
En lang reflektion kanns trist sa jag konstaterar bara att ryskan ar ett langt sprak och ordet ni ser har ovan betyder arftlig och uttalas nasledstfvennuyij typ.

Vladimir har gatt till kojs och sover sott pa golvet ute i vardagsrummet och jag ar inte alls trott. Eller jo, min hjarna haller pa att koka sonder av bearbetning. Egentligen. Men det ar fortfarande for mycket uttryck att smalta.
Vi har roat kvallen at att studera rysk historia som den historianord han da ar. Men nog ar den mycket mer intressant an den svenska!

Dagens reflektion av Ryssland kom jag tidigare pa och det var nagot i stilen: Ryssar ar faktiskt trevliga ...
och det grundar jag pa gardagens bravader da alla svenska studenter ramlade ut pa krogen och faktiskt blev vanligt bemotta av alla ryssar som man hor sa mycket om.
Kvallen slutade i ett rokigt karaokerum i en bowlinghall. Nar vi skulle darifran kom en .... laaaaang ryska fram och borjade stota pa mig. Haha, sen ville hon kyssa mig och jag fattade ingenting och det var jattelaskigt, typ som att ha en stor giraff i ansiktet! Dima, som jag senare sov hos var besviken pa mig och kunde inte forsta varfor jag inte ville ta med denna ... statliga (haha, det ska vara med en prick over a:et) kvinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0