Paris

Igår färgade jag håret i skolans omklädningsrum om jag inte tidigare förtalt detta.  Numera är mitt hår en härlig kombination av groteska nyanser rött, lila och brunt. Somliga kallar det mahogny.

Imorgon är det en vecka tills jag åker till Paris. Det är 8 år sedan jag var där och äntligen ska jag tillbaka. Staden har under flera år växt i mitt intresse och jag har tillslut även börjat intressera mig för det franska språket.
Jag kommer nog dock aldrig få en chans att lära mig det förens universitet. 
 Men... även om min franska är urusel så längtar jag som ... obeskrivliga ord. Paris ska bli fantastiskt och för några dagar ska jag och Sofia få ta del av stadens aura, med Montmartre och Eiffeltorn hit och dit.

Kommentarer
Postat av: daniela

åtta år sedan? Hoppsan hejsan. 2001 eller 2000? Jag var i Paris år 2000 .. :D Hehe.. :P Uppskattade ingen konst eller något jag såg för jag hade skavsår på båda fötterna, nya skor inför muséi besök rekomenderas ej. :)



Disney land var kul, för jag var den enda ungen som var tillräckligt lång för att åka alla roliga saker, då kunde jag mobba resten .. -.-' hahha :D



En målning minns jag, fem minuter förjäves försökte jag hitta namnet på den i google, men iaf det är en man som försöker hålla i sin döda fru och döda barn från att falla ner i helvetet (tror jag) när han själv bara har ett svagt grepp på någon sten.. Bra förklaring men iaf den finns på Louvre.. heheh :D



Blah.. Ska plugga vidare .. .. :D

2009-11-26 @ 23:08:44
URL: http://atdanielaks.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Paris är fantastiskt!

2009-11-26 @ 23:40:49
URL: http://svenskaensamheten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0