Anslagstavla 342

Klockan tickar vidare och jag kan inget göra åt saken. Jag berövar min egen sömn, stjäl några minuter och skriver en lista. Bara för att listor är så förbannat bra och nödvändiga.

8 Saker som gör mig lycklig
  1. Norge. Det är ett fint land med trevligt folk, höga berg och läpsa. Ja, Norge gör mig lycklig.
  2. Att vakna med solen i ögonen. Då vet man att det kommer bli en bra dag och när man springer ut på gatan finns det ingenting som tynger ner mig, mina steg är lättare än luft och jag har bara himlen som sätter gränser.
  3. Jocke Berg skriver sig rakt in i mitt hjärta. Oavsett vad han tar på, blir det nästan alltid lika bra. Förstås finns det guldkorn. Dom har jag plockat ut ikväll.
  4. Sofia. Vad skulle jag göra utan henne?
  5. Det faktum att klockan är 03.33 när jag skriver detta och jag ska till jobbet imorgon. Kan det bli bättre? Nej. (och min mamma, det blir liksom två stycken på femteplats)
  6. Musik överlag gör mig euforisk och tar mig till de högsta höjder och djupaste svackorna. Men upp kommer jag alltid igen, även fast det för ett tag kan kännas skönt att ligga i en grop och vila sig.
  7. Narnia. Kanske otippat, men landet jag levde i när jag var mindre finns fortsatt kvar i mitt regrisserade psyke. Jag åker dit ibland, och det är ganska skönt. Sånt gör mig glad:)
  8. Listor. Jag älskar att skriva listor. Jag älskar att läsa listor. Helst ska dom inte vara för långa. En topptio går bra. Det går inte en dag utan att jag skriver en lista och just nu håller jag på att trakassera vårt kylskåp med listor av olika slag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0