Autobahn

Jag har funderat över mitt liv. Eller nej det har jag inte. Eller jo, för det är nog det enda jag gör. Alltså kan ingen förstå mig - för jag gör mig inte förstådd utan pratar endast mitt eget språk. Jag går min egen väg och följer den utan att se mig om eller leta efter en korsning.  Man kan inte kontakta människor som pratar om sig själva. Och jag tror att jag skriver 'jag' minst 10 gånger i varje inlägg.
Jag tror jag vet vad jag vill med mitt liv. Eller iallafall en bit på vägen. Om ett och ett halvt år flyttar jag till Paris för att lära mig franska och jobba. En flytt dit nu är lockande - men på något sätt känns det som att en stor mur står ivägen och jag har ännu inte lärt mig flyga. Frågan är hur jag ska fånga det med kameran jag köpte. Min första flygtur. Vem ska klippa och vem ska stoppa mig?
Snart blir det nattsvart och det är svårt att veta åt vilket håll som är rätt. Jag bara hoppas att vägen jag kommer gå på inte tar slut, eller blir allt för smal. Jag är så himla förtjust i motorvägar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0