Att gnälla på ett proffsigt sätt är ingenting för mig

Så trött jag är. Och så trött alla är på mig. Det finns två saker i min samtid som betyder något - vädret och festivaler, typ Peace & love. Dessutom skiter sig båda. Vädret - vi är fast i en istid. Emellertid anade jag skymntar av en kommande vår idag i ett blekt solljus och torrlagda gator. Att srpinga som en katt med senap i baken i den hisnande jakten på en hel Muse-affisch och att köpa kemikalkakor ifrån Euroshoper; åtta st för en hel guldpeng - prisvärt!  Vädret kan jag kanske inte längre gnälla över, snön på min baksida smälter och jag räknar cenimeterna där marken breder ut sig för var dag. Det ser ut som vintern skottas bort och våren smyger sig på - värmen kunde få göra likaså! Då är alltså ett problem röjt urvägen och kvarstår gör mitt numera superdupermegastora problem som bara växer sig större och större som en jättegiganskit vårta man inte kan få kontroll över!
Festivaler, Peace & Love, alla är trötta på mitt gnäll, och här behöver folk faktiskt inte läsa - så för er som är trötta på tjatkärringen Karl kan sluta läsa nu ...
Jag är så flyförbannad trött på Peace & love's bandsläpp! De är horribla! Ett, två, tre, kanske fyra, möjligtvis fem bra band. De släppte Mika idag. Hans senaste konsert måste jag uttrycka som lam och min lust att hoppa till Grace Kelly försvann abrubt. Nej, endast ett fåtal band kan jag verkligen säga att jag vill se, och det är inte ens band jag VERKLIGEN vill se. I Norge finns en festival som heter Hove. Den kan man kalla värd. Både Biffy Clyro och Muse har spelning, medan jag ältar runt på P&L i sökandet på ett värdigt band. Skulle egentligen vilja sälja min biljett. Men så går det inte till. Så Borlänge blir det och det finns ju andra bra saker man kan göra under en festivalvecka!
Men i framtiden, eller ja, nu framöver hoppas jag för guds skull att dom släpper åtminstone ETT band som jag är lite sugen på.

Passar också på att bifoga min lista över de band jag helst vill se på en festival i sommar:
1. Muse
2. Biffy Clyro
3. Phoenix
4. MGMT
5. Owl City
6. Porcupine Tree
7. Kissaway trail
8. The knife
9. Dream Theater
10. 30 Seconds to Mars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0