Eczema - inte ecstasy

Fokus. Tagning. Fel kontext. Här ska ingenting tas. Eller? 

Jag tänkte egentligen skriva om hur fokucerad jag har varit de senaste veckorna, men så insåg jag precis hur intressant det kunde vara att analyser vad man säger under en filminspelning då man skriker; "fokus ... tagning!" Om jag nu inte är helt fel ute och surrar, kanske säger man någonting annat? Att analysera något som inte ens är på riktigt skulle vara just typiskt mig. Jag tror jag överlämnar det åt någon som faktiskt kan film (trots att jag önskar den någon vore jag). Hur som helst, fokus; jag har den senaste veckan avverkat inte mindre än fyra tentor! Jag vet inte hur jag presterat, men samtidigt känns det heller som att det spelar någon större roll - jag har hittat inspiration! Jag vet än inte på vilket sätt, men jag kan berätta hur det riktigt kliar i fingrarna och jag laddar för att utföra storverk. (Nej, jag har inte drabbas av hybris och jag försöker inte förverkliga mig själv, jag försöker bara föda ett barn) En tavla? Några armband? En text, en bok? Exprimentell musik? Jag har så många kreativa sidor att utveckla att jag inte vet vilken jag ska välja; ska jag börja spela gitarr eller ska jag gå och köpa massa färgburkar? Jag borde skapa något som har med Ryssland att göra - det är ju ändå min eldsjäl. 
Såhär inpå småtimmarna är det lätt att bedöva sina sinnesintryck och slå på storhetsvansinnet, men om kreativiteten fortfarande blomstrar när jag vaknar kanske jag går och köper lite färg för att måla något stort, och ABSTRAKT. Jag tänker mig lite Björkinspirerat möter ett pottpurri av fortnitida psykadeliker med en stor gnutta färg - kanske något att ge bort i julklapp? Kanske ska jag tapetsera in mitt rum i tidningspapper och göra en "Jackson Pollock"? Det har jag velat i många år nu, men mamma säger stopp. Kanske ska jag dricka en flaska rödvin och sen följa mitt hjärta? 
Just nu är mina tankar så stora att de inte får plats någonstans - Hjälp mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0